blog template

Thursday, January 17, 2013

kerana ALLAH

Bismillahirrahmanirrahim.

sesuatu yang penulis pelajari hari ini..

semua tahu, bila kita solat kita niat "kerana ALLAH swt"

tapi pernah tak bila kita makan, berkerja, tidur and etc kita niat kerana ALLAH..

SERIUS..

sebelum ni penulis makan sebab lapar, penulis tidur sebab mengantuk, penulis minum sebab dahaga..

so macamna perbuatan kita ni nak dikira sebagai ibadah kan??

mari kita betulkan niat kita

contohnya.. sebelum kita makan kita amal macamni..

Bismillahirrahmanirrahim.

ya Allah, aku makan nikmatmu kerana Mu ya Allah..

so walaupun makanan tak sedap, kita akan sentiasa rasa bersyukur..

walaupun air rasa tawar, kita tetap menikmatinya..

walaupun bekerja gaji sikit kita tetap rasa bayak.. tiap kali dapat gaji kita akn terdetik dalam hati "alhamdulillah dapat gaji, banyaknya".. tanda-tanda rezeki kita diberkati..

tapi bila orang bekerja kerana gaji, duit.. walaupun gaji 10k tetap tak cukup kerana Allah tak redha..

 so..

jom kita betulkan niat kita:)









*tQ radio ikim.. mengisi perjalanan pagi penulis ke tempat kerja





Monday, January 14, 2013

lama menyepi??

assalamualaikum..

sambil bersih2kan habuk2 kat belog kesayangan ni..

dah lama tak ada entry baru..

terlalu banyak yang nak diceritakan..

macam2 yang penulis lalui sepanjang 2012..

pahit

T_T

manis

0.o






tapi

kalini

penulis 

mahu

bermula 

semula

inshaaallah