Thursday, May 23, 2013

ber TTC

assalamualaikum..

you all tau tak TTC tu apa?

meh sini nak bagi tau.. actually TTC means trying to conceive

ia adalah istilah yang diamalkan oleh pasangan  yang sedang merancang untuk hamil and seterusnya memperolehi anak yang soleh dan solehah.. amin..

so nak habaq mai.. penulis mengamalkan beberapa vitamin ketika berTTC..

asid folik
sangat penting untuk perkembangan bayi.. dinasihatkan ambil 3 bulan sebelum hamil.. so penulis makan brand appeton.. harga rm 29.90.. ada 90 biji untuk 3 bulan.



penulis jugak senang dipengaruhi oleh promoter barangan kesihatan ni.. so penulis tertry product shaklee yang officemate jual.

antara product shaklee yang penulis consume ialah

  • vita-lea (multivitamin) with iron
  • vitamin C
  • b compex with acid folic



ketiga-tiga ni adalah set kesuburan.. penulis decide consume shaklee sbb dia organic bukan sintetik.. which means it better for our body.
harga pun ok, sbb shaklee ni boleh tahan hingga 4 bulan


selain tu penulis amalkan EPO untuk balancekan hormon.. beli di farmasi harga rm15.90 untuk 30 biji.. (xda pic nak share)

so ni la yang penulis amalkan ketika berTTC.. alhamdulillah selepas 2 bulan consume penulis hamil.. still consume semua vitamin di atas except EPO sebab EPO tak boleh diamalkan ketika hamil kerana boleh menyebabkan keguguran tau..

good luck kepada yang sedang berTTC.. allah tidak akan menguji kita di luar kemampuan kita.. percayalah.. think positive ok!!



No comments:

Post a Comment

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...