Wednesday, September 21, 2011

sakit+mengada-ngada

adoiii.. sakitnye hidung aku ni.. selesema teruk bagai, mata merah, tekak sakit gila (lebih perit dari makan sireh yang aku curi dari engagement my frend a.k.a my beloved neighbor)..tapi still gigih pegi keje arini.. pekerja terbaik la.. mau gambar aku tampal kat board as the most efficient employee of the month.. hahaha

Owh.. nak cerita ni, aritu saje je aku curi sehelai, sekeping or whatevar sireh masa engagement murni..ni sebab petua la konon.. konon-kononnya if we steel the sireh and eat immediately our jodoh will come close la.. (BI aku memang teruk ok!! tapi ada aku kesah?? hahaha).. so aku pun makan dengan rakusnya.. then pe lagi, rasa pedas and perit tu menyengat la dalam mulut aku.. dekat tiga empat kali aku gosok gigi petang and malam tu.. seyes still tak hilang rasa sireh yang kaw 2.. nasib baik bangun tido keesokan harinya mulut aku dah ok, mybe sebab tindak balas kimia antara air liur basi aku masa tido.. hehehe.. tapi still tak paham kenapa orang dulu-dulu boleh makan sireh yang teramat best ni..

tapi engagement murni memeng bes la, siap aku yang pimpin dia bawak dia keluar di kahalyak ramai untuk disirungkan cincin.. siap jadi pengapit sebelah dia time tu.. memang banyak pancaran flash mememorikan moment tu.. tapi siyes, aku control macam aku pulak yang bertunang.. muka merah padam duduk control senyum.. bajet ada orang perasan muka aku dalam gambar tu.. hahaha

ni la gambarnya.. posing ketika semua tetamu tengah sebok makan..
sireh yang aku junjung tu la yang aku makan.. mau panas mulut lau melantak sireh tu semua.. hahaha.. anyway murni look gorgeous habis, seri bakal pengantin..  tapi awat muka control habis.. muahahaha


back to the cerita sireh, percaya lagi petua orang yang tak tau asal usul.. macam karut je, jodoh aku tak datang-datang jugak ni.. encik suhairi yang borkobar-kobar ajak aku kawin buat-buat diam pulak.. nak kena fire ni!!! huhuhu.. 




adakah tak sengaja terpercaya benda- benda macam ni dikira khurafat??? 

Ya Allah, Kau ampunkanlah aku..








p/s: farah and dayah pun makan jugak sireh tu..

No comments:

Post a Comment

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...