Tuesday, August 2, 2011

pokok: MUH feat nubhan/hazama




pokok, lagu allahyarham P.Ramli yang diberi nafas baru oleh MUH.. siapa yang tak pernah dengar lagu ni? lagu yang tengah hangat main di radio sekarang ni.. siap mendapat tempat pertama di carta-carta lagu.. bukan tu sahaja, lagu ni turut meniti di bibir orang ramai, bahkan turut didendangkan oleh students aku ketika sebok mewiring.. aku pun layan jugak lagu ni.. hehe

tapi... aku sgt kagum dengan lagu pokok yang didendangkan oleh nurelyfa ilyana (my anak sedara): 

tanya sama pokok apa sebab goyang,
nanti jawab pokok tanyalah angin,
tanya sama angin apa sebab goyang,
nanti jawab angin tanyalah awan,
awan nanti kata aku kandung air,
bila sudah berat aku pun cair..
tanya sama burung siapa yang mencinta,
nanti jawab burung ALLAH Yang Esa..

credit: guru tadika PASTI yang berjaya mengubah lagu menjadi sesuatu yang lebih bermakna ^-^

selamat menjalani ibadah puasa.. Ahlan wasahlan ya RAMADHAN..

No comments:

Post a Comment

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...