Friday, December 30, 2011

Promosi KKPB

assalamualaikum..

last two day, aku terpaksa merelakan diri untuk buat promosi kolej aku.. my students sekarang ni tengah cuti sem, so the lecturer terpaksa turun padang buat promosi.. lagipun, ramai tak tau pe yang kolej komuniti offer pada orang ramai.. so my shift start 4 pm till 10 pm, location at kuantan parade.. with my two colleague..

so at the beginning memang aku sangat segan nak approach orang ramai yang lalu lalang depan booth kitorang.. bila kita approach dorang ingat kita ni macam orang nak jual barang.. langsung tak nak behenti dengar aku punya explaination.. alasan, nak cepat la, kejar masa la.. geleng-geleng tangan la, macam la kami ni nak mintak derma..

kami ni buat promosi offer belajar, bukannya nak jual barang.. lagi 1 kami bukan nak pow duit orang..
tapi aku respect ada juga orang yang baik hati sudi dengar my explanation.

if you all nak tau, kolej komuniti ni 100% goverment, kami offer kursus kemahiran jangka pendek (3, 4, 5 or 6 bulan) kepada orang ramai especially budak yang tengah tunggu result spm, yang menganggur duk buang masa untuk isi masa diorang dengan ambil kursus kemahiran yang kami tawarkan.. yuran bukan mahal pun, rm10/month, siap dapat elaun wang saku rm250/month.. best tak? mestila best!!!

tapi memeng frust, ramai remaja yang lebih suka keje merepek-repek dari gilapkan skill..

tapi yang aku lebih kesal, ramai remaja yang keluar malam-malam tanpa pengawasan ibu bapa.. ada tu aku ingat dah besar, tapi bila tanya rupanya baru tingkatan dua, tiga.. mana mak ayah diorang ni?? teremosi sudah..

at the end of the day, team aku dapat la 14orang remaja yang berminat nak belajar..
bila fikir-fikir, best jugak buat promotion, asah bakat bercakap and soft skill, aku kan pemalu.. hehehe

conclusion: start dari aku keje ni, banyak yang aku buat, semua over my expectation:)

p/s: baru aku faham perasaan promoter yang duk sebok-sebok bagi flyer..

No comments:

Post a Comment

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...