Tuesday, January 3, 2012

STEP 2: The E-day ( part 2)

assalamualaikum..

sebagaimana yang you all dah tau, majlis pertunangan kami dah selamat berlangsung:)
but, today aku nk cerita sedikit tentang hantaran yang kami bagi.. mula-mula memang niat nak buat 7 lawan 9.. tapi my mom cakap tunang jangan over sangat, nanti membazir.. so kami pun decide buat 5 lawan 7..

from cik tunang to encik tunang
  • sirih junjung
  • kek (secret recipes)
  • coklat
  • buah
  • songkok dan kain pasang (buat baju melayu)
  • kasut
  • sampin songket

totally digubah sendiri oleh my mom and i:)

from encik tunang to cik tunang
  • sirih junjung
  • kek
  • buah
  • satu persalinan ( jubah warna turquoise)
  • telekung 
cincin tak termasuk sebagai hantaran (sengaja request so dapat la hantaran lebih satu).. cincin dikira sebagai pemberian ikhlas..


see.. the ring in the golden box.. 



kakak encik tunang yang gubah:)


barang- barang hantaran totally dibeli last minute
^_^

majlis 25/12/2011, so kami shopping 19/12/2011.. memang betul-betul seminggu sebelum majlis.. fyi, selepas majlis merisik kami memang langsung tak jumpa, so memang 19/12/2011 memang pulun sakan shopping.. time tu la nak cari kasut, sampin songket and etc.. hari tu memang sangat pack and the whole week sangat terkejar-kejar.. penat sangat bila kenang balik.. lupa pulak, masa tu pun kami pegi usha pelamin.. agak cuak jugak kalau mahal.. tup-tup memang tak sangka kedai kak ana ada pelamin yang harga 100 je, memang totallay terkejut!! sebab pelamin dia cantik woooo..


cantikkan?? kan aku dah cakap tadi.. picture kat belakang tu masjid nabawi, khas daddy beli masa pegi haji, termasuk sekali dalam gambar.. 
^__^


baby adi pun kena duduk atas pelamin sebab famli buat cukur jambul untuk dia skali
^_^Y

2 hari sebelum majlis aku sebok buat chocolate!! percaya tak aku buat sendiri chocolate hantaran??
yes!! memang betul, aku buat sendiri.. nama dia homemade chocolate kasih terpaut cinta bersemi!! macam penah dengar kan??? chewahhh

*_* 
bangga sampai mata bersinar-sinar (bukan pening tau)

amek masa sekejap je nak buat, chocolate ni memang senang sangat, cuma kena ada acuan je baru segalanya berjalan lancar:)
tapi, rumah aku kan ramai anak saudara yang prihatin nak menyebok buat sama, so terpaksa la aku start buat pukul 12 tengah malam ketika mereka sedang lena diulit mimpi.. so esoknya memang sembab la mata aku..
anyway memang puas hati chocolate itu menjadi seperti yang aku harapkan..

^_____^



cantik kan??
dah tau dah
^_^
cuma takda acuan love, tu yang buat "N"

kalau berminat nak buat tempahan boleh contact aku, harga boleh runding (alamak!! terpromosi diri pulak)
peace yooo!!!


fyi, ini kali pertama encik tunang bawak saya naik kereta.. ya, percayalah:)

maaf, kualiti gambar agak kurang memuaskan..

1 comment:

  1. eny, pelamin lawa la. rezeki lah tu dpt pelamin murah. jeles nyeeee.

    and coklat tu mana nak dpt bahan2 dia? share plsss. nak tahu jugak.

    ReplyDelete

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...