Sunday, June 26, 2011

rezeki di KUANTAN jua akhirnya^^

Alhamdulillah..

di saat aku sudah hampir berputus asa dengan dugaan sebagai seorang pengaggur terhormat akhirnya nikmat dari ALLAH datang.. amat bersyukur dapat mengembirakan hati mak ayah dengan rezeki ini.. yela, mak aku dah lama dok soh jadi cikgu walaupun dah macam alasansss dah aku bagi sebelum ni.. tapi new job ni up sikit dari cikgu.. lecturer, aku bakal bergelar seorang pensyarah muda.. alhamdulillah..agaknya macam mana la aku mengajar nanti.. debar-debar jugak hati.. seyes aku ni tak pernah belajar bab ngaja or pendidikan masa kat U dulu.. cuma ada la experience sebagai cikgu tusyen tak sampai sebulan masa blaja dulu.. part time la konon.. ahakss...

review balik, dulu aku penah keje sebagai engineer kat kuantan yang keje aku ni banyak buat PCB board (ala..board hijau dalam barang lektrik yang ada banyak komponen elektrik tu).. pas keje 6 bulan aku resign sbb tak tahan dgn bos aku yang suka stress orangnye.. tak stress kat employee, dia stress dengan diri dia sendiri, smpai aku pun naik stess tengok dia.. pas resign, aku dapat ofer jadi engineer kat damansara, tapi ofer tu tpaksa aku reject cos tempat keje 2 amatlah jau dari rumah abg ak kat puchong tu.. lepas 2 aku pun selamat bergelar penganggur terhormat, 3 bulan menganggur, macam2 aku buat nak cari keje.. sampai aku sanggup pegi drop resume kat area shah alam, puchong and petaling jaya.. tapi yang tragisnye 1 offer keje pun tak dapat.. terharu dengan abang Jang yang sanggup bawak aku drop resume..


pic zaman bergelar engineer dulu.. comel kan ^_^.. tapi kalkulator besar opis punya tu memang tak boleh blah!!

tengoklah meja, sangat serabut.. sebelah tu budak trainee, epol.. dorg cakap kak ct aka me sangat baik.. sebab tu selalu menyebok kat sebelah

tengah buat troubleshot.. yang benda hijau tulah PCB board

curi-curi ambik gambar staff lain.. yang tengah pandang cam tu trainee musa n fazil.. encik fabian and encik awi tekun buat keje..

takdir dari Allah, ahirnya dapat offer mengajar, jadi lecturer dalam electrical engineering field di Kolej Komuniti Paya Besar, Gambang.. 7 July lapor diri.. nevess!! pada mulanya dalam dilema jugak sebab aku memang nak jadi engineer, tapi ayah cakap rezeki jangan ditolak, keje gov ni ada pencen.. lagi 1, ramai orang cakap aku ni memang sesuai jadi cikgu, tapi aku tak percaya, mungkin ini la peluang dari Allah untuk aku prove pada orang yang selama ni tak behenti soh aku jadi cikgu.. walaupun pasni aku tak dapat jadi engineer dah, tapi aku akan dapat melahirkan banyak engineer.. wow!!!

thanks buat mak ayah, famli and suhairi yang tak putus bagi support.. if nk claim pape t pas dapat gaji ya:)

kata org "pekerjaan sebagai guru, cikgu, pensyarah or anything that related ni kerja yang mulia".. moga dapat buat yang terbaik!!! insyaALLAH:)

No comments:

Post a Comment

Anak Mudah Tidur dengan Young Living Essential Oil

Assalamualaikum.. "Anak yang tak cukup tidur bukan sahaja kuat meragam tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan perkembangannya. Sebol...